REKTÖRLÜK
Ana Sayfa / Rektörlük / / Genel Tanıtım / Tanıtım
27 Temmuz 2024, Cumartesi

Uşak Üniversitesi öğrenci odaklı yönetim anlayışıyla dikkatleri üzerine çekerken, % 92’lere varan doluluk oranıyla tercih edilen üniversiteler arasında yer almaktadır. Uşak Üniversitesi, ulusal ve uluslararası akreditasyonları tamamlamış, şehir ve sanayiyle bütünleşmiş, nitelikli bir büyüme ile rol model olmayı ve öncelikle Türkiye üniversiteleri arasında ilk 20’ye girmeyi hedeflemektedir.

Tarihi öneme sahip “İlkler şehri” olarak bilinen Uşak ilinin konumu itibariyle; Batı Ege, Orta Anadolu ve Akdeniz’i birbirine bağlamaktadır. Uşak Üniversitesi konumu itibariyle, Türkiye’nin kavşak noktalarından birinde yer alan güçlü üniversitelerdendir.

Üniversitemiz, modern ve kullanışlı Prof. Dr. Fuat Sezgin Kütüphanesi, yarı olimpik yüzme havuzu ve FİBA onaylı 2000 kişilik basketbol sahası gibi birçok özelliğe sahip olan Şehit Ömer Halisdemir Spor Kompleksi ve aynı zamanda her ay onlarca etkinliğin gerçekleştirildiği 1100 kişi kapasiteli Recep Tayyip Erdoğan Kongre ve Kültür Merkezi ile eğitim, spor ve sosyal etkinliklerle dolu bir yerleşkeye sahiptir. Ayrıca 15 bin kişinin müsabakaları izleyeceği sentetik çim futbol sahasının yer aldığı spor kompleksi de Uşak’a hizmet vermektedir.

Uşak Üniversitesi 2016 yılında Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın deklare etmesiyle, deri, tekstil ve seramik alanlarında pilot üniversite seçilmiş ve Türkiye’de bir ilk olan Tasarım Merkezini kurmuştur. Deri, Tekstil ve Seramik (DTS) alanlarında pilot üniversite olarak ihtisaslaşan Uşak Üniversitesi, ülkemiz ekonomisinin ilgili alanlarında yurt dışına bağımlılığı ortadan kaldıran önemli işlere imza atmaktadır. DTS Tasarım Merkezimiz, ülkemizden ve yurt dışından önemli firmalara hizmet vererek, tasarım konusunda kendinden söz ettirmeye başlamıştır.

Üniversite-Sanayi işbirliği kapsamında protokoller imzalayan üniversitemiz, öğrencilerimizin alanlarıyla ilgili mesleki derslerini, Uşak Organize Sanayi Bölgelerinde yer alan işletmelerde uygulamalı olarak gerçekleştirmeleri sağlanmıştır. Yine bu işletmelerde staj imkânları verilerek, öğrencilerimizin alanlarıyla ilgili gerekli tecrübelerinin arttırılması hedeflenmektedir. 7+1 sistemi ile 7 dönem ders + 1 dönem uygulamalı eğitim modeli oluşturularak, Mühendislik Fakültesi öğrencilerimize sanayi tecrübesi kazandırılmaya başlanmış ve aynı zamanda 3+1 sistemi ile de Meslek Yüksekokullarımızda öğrenim gören öğrencilerimizin çalışma alanlarına hazır olarak yetişmeleri sağlanmaktadır.

 

GENEL BİLGİLER

Uşak Üniversitesi Bir Eylül Merkez Yerleşkesi, il merkezine 8 km uzaklıktadır. Bu yerleşkede Rektörlük Binası, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Fakültesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, İletişim Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulumuz, Prof. Dr. Fuat Sezgin Kütüphanesi, KYK Kız Öğrenci Yurdu ve Sosyal Tesisler yer almaktadır. Bir Eylül Yerleşkemizde ayrıca Öğrenci Yaşam Merkezi, Öğrenci Çarşısı, Şehit Ömer Halisdemir Spor Merkezi, Recep Tayyip Erdoğan Kongre ve Kültür Merkezi, Bilimsel Araştırma Laboratuarı ve stadyum bulunmaktadır. Uşak ili merkezinde ise Diş Hekimliği Fakültesi bulunmakta, Banaz, Eşme, Karahallı, Sivaslı ve Ulubey ilçelerinde de birer Meslek Yüksekokulumuz yer almaktadır. Diş Hekimliği Fakültesi şehir merkezinde, Uşak Vali Konağı binasının yanındadır. Günde 600-700 hastanın tedavi edildiği fakültemizde şimdiye kadar 159.000 hasta tedavi edilmiş olup, hizmet sayısı ise 760.534’tür.

Uşak Üniversitesi 14 Fakültesi, 1 Yüksekokulu, 10 Meslek Yüksekokulu, 1 Enstitüsüyle toplam 25.733 öğrencisi bulunan teknolojik bakımdan yeni ve gelişmiş bir üniversitedir.

Öğrenci Sayılarımız;

• Ön lisans: 7.525

• Lisans: 17.102

• Lisansüstü: 1121

• Toplam: 25.748

EĞİTİM ÖĞRETİM İMKANLARI

·         Uygulamalı eğitim veren bir üniversite

·         Üniversitenin sanayi ve sektörlerle kurduğu iş birliği imkânı

·         Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması Programı

·         Öğrenci Merkezli Öğretim

·         Güçlü Akademik Kadro

·         3+1, 7+1 Müfredat Yapısı

·         Tüm Programlarda Uluslararası Kalite Güvencesi

 

Uşak Üniversitesindeki farklı akademik birimlerinde (MYO, Yüksekokul, Fakülte ve Lisansüstü Eğitim Enstitüsü) Ön Lisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora düzeylerinde eğitim-öğretim programları yürütülmektedir. Programlarda zorunlu dersler, seçmeli dersler, ortak seçmeli dersler ve staj-uygulama süreçleri ayrı ayrı yer almaktadır. Teorik dersler ilgili bölüm ve meslek hakkında bilgi sahibi olmayı sağlamaktadır. Ancak öğrencileri mesleğe ve sektöre hazırlayan süreç bir bütündür ve yukarıda listelenen tüm süreçleri kapsamaktadır. Öğrencilerin uygulamalı eğitimi, geniş olanaklarla en kapsamlı şekilde almak için Uşak Üniversitesi tüm kaynaklarını seferber etmektedir.

Uşak Üniversitesi, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından koordine edilen ve Kalkınma Bakanlığı ile birlikte eşgüdüm halinde yürütülen "Üniversitelerimizin Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması" temalı proje çalışması kapsamında DERİ, TEKSTİL ve SERAMİK alanlarında ihtisas üniversitesi olarak seçilmiş ve bu durum, 18 Ekim 2016 tarihinde, Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanmıştır.

Uşak Üniversitesinde öğrencilerin üniversitede öğrendiklerini gerçek hayatta yaşananlar ile ilişkilendirmeleri, öğrendiklerini uygulama olanağı bulmaları ve eğitimleri sürecinde gerçek hayatın içinde olmaları hedeflenmektedir. Bu sebeple staj, eğitim ve öğretim programlarımızın bir parçası olarak ders müfredatımızın içinde zorunlu olarak yer almaktadır. Öğrencilerimiz, en az bir dönemlerini alanlarında faaliyet gösteren bir işyerinde geçirirler. Fakülte lisans programlarında 7 dönem okulda, bir dönem işyerinde, önlisans programlarında ise 3 dönem okulda bir dönem işyerinde olmayı ifade eden 7+1, 3+1 müfredatımız ile öğrencilerin sektör ile iç içe olması planlanmıştır.

Kalite, mükemmellik ve sürdürülebilirlik üniversitemiz için çok önemlidir. Uşak Üniversitesi, uluslararası üniversiteler ile uyum içinde, iç ve dış paydaşlarımızın görüşleriyle oluşturulan ve güncellenen program müfredatları ile tüm öğrencilerine “Uluslararası Kalite Güvencesi” sunmaktadır.

ULUSLARARASILAŞMA

·         Uluslararası Değişim Programları (Erasmus, Mevlana)

·         Yurtdışı Staj

·         Çok Uluslu, Çok Kültürlü Kampüs ve Sınıf Ortamı

·         Yurtdışı Üniversiteler ile Ortak Programlar

Uşak Üniversitesi diğer ülkeler ile geliştirmiş olduğu ortaklıklar ve işbirlikleri ile öğrencilerine uluslararası fırsatlar ve tanınırlık sunarken, yabancı öğrencileri ile de çok kültürlü, uluslararası bir ortam sağlamaktadır.

Üniversitemizdeki tüm programların öğrenme kazanımları ve bu kazanımlarla ilişkili dersler, Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi (AKTS) ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi ile ilişkilendirilmiştir. Öğrencilerimiz, mezuniyetleri sonrasında Diplomaları ile birlikte, ülkemizin de içerisinde yer aldığı, Avrupa Yükseköğretim Alanı’nı oluşturmayı hedefleyen Bolonya Süreci gereksinimlerinden biri olan Diploma Eki’ni alırlar. Bu belgeler, yurtdışında Uşak Üniversitesi mezunlarının diploma ve derecelerinin tanınmasında ilgili kurum ve kuruluşlara yardımcı olur.

Uşak Üniversitesi diğer ülkeler ile geliştirmiş olduğu ortaklıklar ve işbirlikleri ile öğrencilerine uluslararası fırsatlar ve tanınırlık sunarken, yabancı öğrencileri ile de çok kültürlü, uluslararası bir ortam sağlamaktadır.

Üniversitemizdeki tüm programların öğrenme kazanımları ve bu kazanımlarla ilişkili dersler, Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi (AKTS) ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi ile ilişkilendirilmiştir. Öğrencilerimiz, mezuniyetleri sonrasında Diplomaları ile birlikte, ülkemizin de içerisinde yer aldığı, Avrupa Yükseköğretim Alanı’nı oluşturmayı hedefleyen Bolonya Süreci gereksinimlerinden biri olan Diploma Eki’ni alırlar. Bu belgeler, yurtdışında Uşak Üniversitesi mezunlarının diploma ve derecelerinin tanınmasında ilgili kurum ve kuruluşlara yardımcı olur.

 

KAMPÜSTE YAŞAM

Uşak Üniversitesinde yer alan fakülteler, yüksekokullar, enstitüler eğitim ve etkinliklerin sürdürülmesini ve bilimsel araştırmaların yapılmasını sağlayacak etkin bir akademik yapılanmaya sahiptir. Bir Eylül Yerleşkesi'nde market, kafe tarzı faaliyet gösteren işletmelerin yer aldığı Öğrenci Çarşısı ve Şehit Ömer Halisdemir Kapalı Spor Kompleksi (içerisinde Yarı Olimpik Yüzme Havuzu bulunmaktadır) yer almaktadır. Kongre, Sempozyum, çalıştay, konser, tiyatro vb. sosyal ve kültürel faaliyetlere ev sahipliği yapan Recep Tayyip Erdoğan Kongre ve Kültür Merkezi Bir Eylül Yerleşkesindedir. Sosyal Tesis İşletme Müdürlüğü, 3 kişilik 5 adet oda, 2 kişilik 7 adet oda, 2 süit oda ve 2 VIP oda olmak üzere toplam 16 oda ile 2300 m2'lik kapalı alana sahiptir. Yine Bir Eylül Yerleşkesinde yer alan Öğrenci Yaşam Merkezinde bulunan ve yaklaşık 7000 kişinin aynı anda yemek yiyebileceği yemekhanemizde öğrencilerimize, akademik ve idari personelimize uygun fiyatlara öğle ve akşam yemeği hizmeti verilmektedir. Yerleşke içerisinde yer alan kantin ve dükkânlar da öğrencilerimize beslenme olanakları sağlamaktadır. Üniversitemiz yerleşkesinde 100 kişilik Erol Olçok Sinema Salonu bulunmakta olup film gösterimleri ve eğitim öğretim faaliyetlerini destekleyici etkinliklere ev sahipliği yapmaktadır. Bir Eylül Yerleşkesinde çeşitli bankalara ait ATM’ler, Kızılay Kan Verme Noktası ve Gençlik Merkezi yer almaktadır. Ayrıca yapımı biten öğrenci yaşam merkezimiz ve 15 bin kişilik stadyumumuz da Bir Eylül Yerleşkemizde bulunmaktadır.

 

YURT İMKANLARI

Uşak Üniversitesi Bir Eylül Yerleşkesi içerisinde 500 kişilik Kredi Yurtlar Kurumu (KYK) Kız Öğrenci Yurdu, yerleşkemizin hemen yanında 2200 kişilik KYK Kız öğrenci yurdu, yerleşkeye 1 km uzaklıkta 2822 kişilik KYK Latife Hanım Kız Öğrenci Yurdu, 504 kişilik Erkek Öğrenci Yurdu ve 2868 öğrenci kapasiteli KYK Mehmet Hacim Erkek Öğrenci Yurdu bulunmaktadır. Ayrıca şehir merkezinde özel apart ve yurtlar bulunmaktadır.

 

BURS İMKANLARI

- Rektörlük Bursu

- YÖK Destekleme Bursu: Matematik Bölümü

- 100/2000- Doktora Bursları: (Moleküler Biyoloji-Makine Mühendisliği-Kimya Mühendisliği-Tarih)

-Tekstil Mühendisliği Destekleme Bursları: Uşak Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümünü tercih eden öğrencilere çeşitli kurumlardan burs ve istihdam imkanı sağlanıyor. “Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması Programı” kapsamında pilot üniversite olan Uşak Üniversitesi’nin, Deri, Tekstil ve Seramik (DTS) alanlarında ilgili bölümleri tercih eden öğrencilere, burs imkanları ve istihdam sağlanmaktadır. Üniversitemiz ve Bölümümüz yapmış olduğu çalışmalarla, Uşak’ın, bölgenin ve ülkemizin kalkınmasına katkı sağlamaktadır. Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması Programı da hızlı bir şekilde ilerlemektedir. Uşak ili tekstil sektörü önemli bir potansiyele sahip. Uşak Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümümüzde güçlü bir eğitim kadrosuna sahibiz. Bu kapsamda Tekstil Mühendisliği bölümümüzü tercih eden öğrencilerimize gerekli şartları sağlamaları koşuluyla, sektör temsilcileri tarafından eğitim bursu verilmektedir. Tekstil Mühendisliği Bölümünü tercih eden en yüksek puanlı ilk 15 öğrenciye, Uşak Organize Sanayi Bölgesi (UOSB) tarafından normal öğretim süresi olan 4 yıl boyunca 10 ay süre ile karşılıksız burs sağlanıyor. Ayrıca Tekstil ve Hazır Giyim İhracatçı Birlikleri ve Türkiye Tekstil İşverenleri Sendikası işbirliğinde, Ticaret Bakanlığımızın onayları, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) ile imzalanan İşbirliği Protokolü çerçevesinde de burs verilmektedir. Burs, Tekstil ve Hazır Giyim İhracatçı Birlikleri ile Türkiye Tekstil Sanayii İşverenleri Sendikası tarafından finanse edilmektedir.  Burs hazırlık bölümü olan tekstil mühendisliği bölümlerinde 5 yıl, hazırlık olmayan bölümlerde ise 4 yıl boyunca verilmektedir. Burs her yıl üniversitemizde eğitim döneminin başlamasıyla verilmeye başlar; bahar dönemi finallerinin bitmesi ile sona erer. Öğrencilerin bursu hak edebilmeleri için gerekli olan şartlar:

·         Öğrencinin üniversiteye girişte başarı sıralamasının tekstil mühendisliği için ilk 80.000 içerisinde olması,

·         İlk 5 tercihinden birinin “ Tekstil Mühendisliği” olması ve bu tercihlerinden birine yerleşmiş olması,

·         Her yıl 4 üzerinden 2,5 (100 üzerinden en az 65) genel not ortalamasına sahip olması gerekmektedir.

Başarı kriterlerini sağlayarak tekstil mühendisliğini tercih eden tüm öğrencilere burs verilecektir.

Burs miktarı :

·         Başarı sıralamasında ilk 20.000’deki öğrencilerde; Asgari ücret,

·         20.000-50.000 arasındaki öğrencilerde; Asgari Ücretin %70’i

·         50.000-80.000 arasındaki öğrencilerde Asgari Ücretin %50’sidir.

Burs sistemi 2019 – 2020 eğitim – öğretim yılından itibaren geçerli olmaya başlamıştır. Burs ücreti yer yıl asgari ücret artış oranında artmaktadır.

Not: Öğrencilerin burstan öğrenim hayatı boyunca faydalanabilmeleri için her yıl 4 üzerinden 2,5 (100 üzerinden en az 65) genel not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Bu şart korunmadığında bursunuz ne yazık ki kesilecektir. Ancak aldığınız bursların geri ödenmesi sizden geri istenmez. Tekstil Mühendisliği Bursu diğer tüm burs ve kredilerden bağımsız olarak verilmektedir. Burs karşılıksız verilmektedir, okulu bırakmamanız kaydıyla aldığınız bursu geri ödemeyeceksiniz. Eğitimleri süresinde eğitim bursundan faydalanan öğrencilerin tekstil sektöründe faaliyet gösteren firmalarda en az 5 yıl süre ile istihdam edilmesine yardımcı olunacaktır. Çalıştığınız iş veya aldığınız diğer burslar, aldığınız tekstil mühendisliği bursunu etkilememektedir.

 

-İslami İlimler Fakültesi Destek Bursları: TDV (Türkiye Diyanet Vakfı) Akademi Bursu ile Hazırlık ve 1. Sınıf kız öğrencilerine belirlenen kontenjan dâhilinde Yurt, Burs ve Kurs imkânı verilmektedir.

- Üniversitemizde kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma ve yemek bursları da verilmektedir.

ÇİFT ANADAL İMKANI

 

Öğrencilerin kendi bölümlerindeki lisans öğrenimleriyle birlikte, farklı bir bölümün lisans programındaki önceden tanımlanmış miktarda derslerini de başarıyla tamamlaması halinde, her iki bölümden ayrı ayrı diploma almasını sağlayan bir uygulamadır. "Çift Anadal Programı (ÇAP)" adı verilen bu programa öğrenciler, genel not ortalamaları en az 3.00 olması şartıyla, en erken üçüncü en geç beşinci yarıyılda başvurabilirler. Bununla ilgili yönergeye ulaşmak için tıklayınız.  

 

Üniversitemizde Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İletişim Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ve Banaz Meslek Yüksekokulunda çift anadal eğitimi verilmektedir. 

 

 

YAN ANADAL İMKANI

Yandal, bir lisans programına kayıtlı öğrencilerin başka bir bölümün bazı derslerini eş zamanlı olarak alıp başarı ile tamamladıktan sonra bir yandal sertifikası almalarına olanak sağlayan sistemdir. Yandal programının amacı, anadal lisans programını başarıyla sürdüren öğrencilerin, ilgi duydukları ikinci lisans programından dersler almalarını, bu yolla bilgi ve görgülerini arttırmalarını ve sertifika almalarını sağlamaktır. Yandaldan yararlanmak isteyen öğrenciler başvurularını bulundukları eğitim programının en erken üçüncü en geç altıncı yarıyılında yapabilmektedirler. Yandal yapabilmek için gerekli genel akademik başarı notunun 3,00 olması gerekmektedir. Öğrencilerin asıl eğitim gördükleri lisans programından başarısız olmaları durumda Yandal programıyla ilişkileri kesilir. Anadal programından mezuniyet hakkını elde edemeyen öğrenciye yan dal programı sertifikası verilmez. Anadal lisans programından mezuniyet hakkını elde eden ancak, yan dal programını bitiremeyen öğrencilerin öğrenim süresi ilgili fakülte/yüksekokul yönetim kurulunun kararı ile en fazla bir yarıyıl uzatılabilmektedir. Üniversitemizde İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Ziraat Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesinde yandal eğitimi verilmektedir.

E-ÜNİVERSİTE UYGULAMALARI

Üniversitemizde öğrencilerimize yönelik öğrenci bilgi sistemimiz yer almakta olup web sayfası da mobil uyumlu olarak düzenlenmiştir. 

İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİM (İME) / STAJ İMKANLARI

İşletmelerde Mesleki Eğitim, Uşak Üniversitesi lisans ve ön lisans programlarında eğitim-öğretim gören öğrencilerin öğrenim sürecinde aldıkları teorik bilgilerini, atölye ve laboratuvar uygulamalarında edindikleri beceri ve deneyimlerini geliştirmeyi, işletme organizasyonlarını, üretim süreçlerini, yönetim aşamalarını, yeni teknolojileri tanımalarını, iş hayatına uyumlarını, gerçek üretim ve hizmet ortamında yetişmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

“İşletmelerde Mesleki Eğitim” kesinlikle bir staj değildir. “İşletmelerde Mesleki Eğitim (İME)” adı altında, üniversitemiz öğretim programlarının son dönemine konulmuş (ön lisanslarda 4. yarıyıl, lisanslarda ise 8. yarıyıl) 14 hafta kesintisiz ve tam zamanlı olarak işletmelerde yapılması gereken %80 devam zorunluluğu olan bir derstir. İşletmelerde Mesleki Eğitim, diğer üniversitelerde "İş Yeri Eğitimi", "İş Yeri Odaklı Eğitim", "iş Yeri Uygulama Eğitimi", "Uygulamalı Mühendislik Eğitimi", "İntörn Mühendislik Eğitimi", "3 + 1 ; 7 + 1 İş Yeri Eğitimi" gibi isimlerle uygulanan bir programdır.

Üniversitemiz Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi (Seramik, Tekstil ve Moda Tasarımı), Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu ve Banaz Meslek Yüksekokulunda (El Sanatları, Cam Tasarımı) 'İşletmelerde Mesleki Eğitim Programı' uygulanmaktadır.

Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi

* Gıda Mühendisliği

* Harita Mühendisliği

* İnşaat Mühendisliği

* Kimya Mühendisliği

* Makine Mühendisliği

* Tekstil Mühendisliği

* Elektrik - Elektronik Mühendisliği

*Maden Mühendisliği

Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu

* Bilgisayar Programcılığı

* Doğal Gaz ve Tesisatı Teknolojisi

* Elektrik

* Mekatronik

* Kaynak Teknolojisi

* Makine

* Otomotiv Teknolojisi

* Giyim Üretim Teknolojisi

* Tekstil Teknolojisi

Ayrıca; İslami İlimler Fakültesi öğrencileri 4. sınıf Güz-Bahar Dönemlerinde Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında Uşak İl Milli Eğitim Müdürlüğüyle yapılan işbirliği protokolü çerçevesinde ilk ve orta öğretim kurumlarında staj yapmaktadırlar. Yine 4. sınıf öğrencileri Güz Döneminde Hitabet ve Mesleki Uygulama dersi kapsamında DİB Uşak İl Müftülüğüne bağlı Kur'an kursu ve camilerde mesleki uygulama yapmaktadırlar. 

HAZIRLIK, YABANCI DİL İMKANLARI

Uşak Üniversitesinde öğrencilerimize Avrupa Dil Portfolyosu çerçevesinde akademik ve kariyer hayatlarında kullanabilecekleri yabancı dil bilgi ve becerilerini kazandırmayı amaçlayan İsteğe Bağlı Yabancı Dil (İngilizce) Hazırlık Programı bulunmaktadır. Bu program Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından belirlenen kontenjan dâhilinde aşağıda yer alan Fakülte ve Meslek Yüksekokulları öğrencilerini kapsamaktadır:

* Tıp Fakültesi
* İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi
* İletişim Fakültesi
* İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
* Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
* Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
* Ziraat Fakültesi
* Uygulamalı Bilimler Fakültesi
* Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu
* Banaz Meslek Yüksekokulu
* Ulubey Meslek Yüksekokulu

Ayrıca İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümünde zorunlu İngilizce Hazırlık Programı ve İslami İlimler Fakültesi’nde zorunlu Arapça Hazırlık Programı bulunmaktadır.

BESLENME HİZMETLERİ BİRİMİ 

Üniversitemiz öğrenci ve personellerinin günlük besin ögesi ve enerji ihtiyacına katkı sağlamak amacıyla dışarıdan hizmet alımı yöntemiyle üniversiteye ait mutfak kullanılarak yemek hazırlanmaktadır. Yemek hazırlanması sağlığa uygun ortamda ve teknik personel (gıda mühendisi, diyetisyen) kontrolünde gerçekleştirilir. Hazırlanan yemeklerden ihtiyaç halinde analiz edilmesi amacıyla numune alınmakta ve bu numuneler 72 saat süreyle uygun koşullarda depolanmaktadır. Yemekler ısı geçirmeyen thermoboxlarla taşınmakta olup merkez yerleşkede, Diş Hekimliği Fakültesi’nde ve ilçelerde bulunan meslek yüksekokullarında (Banaz Meslek Yüksekokulu, Eşme Meslek Yüksekokulu, Karahallı Meslek Yüksekokulu, Sivaslı Meslek Yüksekokulu,Ulubey Meslek Yüksekokulu) bulunan yemek servis alanlarında öğrencilerimize ulaştırılmaktadır. Üniversitemiz Öğrencii Yaşam Merkezinde bulunan yemekhanenizde 6-7 bin kişi yemek yemektedir. Yemek hizmetinden faydalanmak isteyen öğrencilerimiz; yemek maliyetinin Üniversite Yönetim Kurulu’nun belirlediği kısmını ödeyip yemek yiyebilmektedir. Bu hizmeti alabilmek için geçerli durumdaki üniversite kimlik kartlarına kiosklardan para yüklemesi yapılması gereklidir. Üniversitemizde öğrencilerimize hizmet veren market, kantin ve kafeteryalar da bulunmaktadır. 

Üniversitemiz Bir Eylül Kampüsü yemekhanesi ISO 22000:2018 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi sürecini tamamlayarak “ISO 22000:2018 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi” sertifikasını almıştır. Ayrıca yemekhanemiz engelsiz üniversite yerleşkesi kapsamında yaptığı düzenlemelerle 'Mekanda Erişim' konusunda 'Turuncu Bayrak' almıştır.

BESLENME ve DİYET DANIŞMANLIĞI BİRİMİ

Uşak Üniversitesi Beslenme ve Diyet Danışmanlığı Birimi’nde öğrencilerimize beslenme ve diyet danışmanlığı hizmeti diyetisyen tarafından verilmektedir. Öğrencilere sağlıklı ve dengeli beslenme konusunda eğitimler verilirken, bireye özgü beslenme planları uygulanmaktadır. Ayrıca amacımız; öğrencilerimizin sağlıklı ve dengeli beslenme konusunda doğru seçim yapmalarına yardımcı olmak ve yaşam kalitesi düzeyini arttırmaktır. Birimimize başvuran öğrencilerin beslenme alışkanlıkları hakkında fikir sahibi olmak için form doldurulur. Üç günlük besin tüketim kaydı alınır. Kişinin sağlık durumu, cinsiyeti, yaşı, yaşam tarzı, fiziksel aktivite düzeyi göz önünde bulundurularak özel tartı cihazı ile ölçüm yapılır. Bu cihaz yardımı ile vücut kompozisyonu(vücut yağ yüzdesi, yağsız kas kütlesi, toplam vücut suyu, bazal metabolizma hızı) değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına ve kişinin sağlık durumuna göre kişinin alması gereken enerji ve temel besin öğelerine göre bireye özgü beslenme programı hazırlanır. Program başladıktan sonra düzenli aralıklara kontrole çağırılır. Kontroller esnasında vücut kompozisyonunda meydana gelen değişiklikler not edilir ve beslenme programında değişiklikler yapılabilir. Bu şekilde öğrencilerimizin daha sağlıklı ve kalitesi yüksek bir yaşam sürmesi sağlanmaktadır.

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BİRİMİ

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi, öğrencilerimizin karşılaştıkları sorunlara çözüm üretmek, dayanışma ve işbirliği içinde olmalarını sağlamak, duygusal, sosyal ve zihinsel açıdan ortaya çıkabilecek problemlere yönelik önleyici, destekleyici ve yönlendirici çalışmalar yapmak, bireysel ve sosyal uyum sorunlarını tespit ederek başa çıkma yollarını öğretmek, öğrenim süresindeki problemlerini çözmek, iletişim ve kimlik problemlerine çözüm bulmak amacıyla çalışmalar yapmaktadır.

BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA

Bireysel görüşmelerle, kişinin kendi gelişimini ilgilendiren bireysel, sosyal, eğitsel, mesleki konu ve sorunlarını, bu konularda uzman olan yetkin kişilerle gizlilik temelinde ve güvenli bir ortamda konuşma fırsatı sunulmaktadır. Danışanlarımızla, kişisel sorunlarını belirlemek ve birlikte saptadığımız hedeflere ulaşmak için ortak bir çalışma yürütülmektedir.

Kendinize güvenle ilgili problemler yaşıyorsanız, iletişim kurmakta problem çekiyorsanız, kimlik arayışınız varsa, çekingenlik ve yalnızlık yaşıyorsanız, verimli ders çalışamadığınızı düşünüyorsanız, sınav kaygınız varsa, stresle başa çıkmada güçlük çekiyorsanız, çevresel ve ailevi sorunlarla baş etme becerilerini geliştirme ihtiyacı hissediyorsanız, depresif ya da mutsuz olduğunuzu hissediyorsanız, kaygılarınızı kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız, sosyalleşmeye yönelik yoğun kaygılarınız varsa, takıntılı düşünce ve davranışlara sahipseniz ve tüm bunları değiştirmek istiyorsanız Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi ile görüşebilirsiniz.

KÜLTÜR HİZMETLERİ BİRİMİ

Üniversitemiz bünyesinde faaliyet gösteren 128 öğrenci topluluğu bulunmaktadır. Öğrenci Toplulukları; öğrencilerimizi sosyal hayata hazırlamayı ve iletişim becerilerini en iyi şekilde geliştirebilecek potansiyel ortamlar yaratmayı amaç edinmiştir. Öğrencilerimizin kendi özgür iradeleriyle ekip ruhu çalışmasının önemini kavrama, liderlik yapma ve birlikte hareket etme düşüncelerini geliştirmeye yardımcı olmaktadır. Ayrıca Spor Bilimleri Fakültesi bünyesinde, yaz dönemi için spor alanlarına yönelik olarak faaliyetlere, fiziki ve beşeri altyapılarını oluşturarak yüzme, futbol, jimnastik ve tenis dallarında yaz etkinliği kursları açılmaktadır.  

Öncelikli görevi öğrencilerin ilgi alanlarına göre boş zamanlarını değerlendirmek, güzel sanatlarla ilgili faaliyetleri izlemelerini ve katılımlarını sağlamak ve yeni ilgi alanları kazanmalarına imkân sağlayarak yeteneklerinin ve kişiliklerinin sağlıklı bir şekilde gelişmesine imkân verecek hizmetleri sunmaktır. Mezuniyet törenleri, nevruz, güz şenliği ve akademik açılış törenleri her sene organize edilmektedir.

Yükseköğretim kurumlarına kayıtlı öğrencilerin eğitim, sağlık, spor ve kültürel ihtiyaçlarının karşılanmasını ve geliştirilmesini haklarını gözeterek, ulusal çıkarlar konusunda duyarlı olmalarını sağlamak, yükseköğretim kurumları yönetim organları ile öğrenciler arasında etkili bir iletişim kurarak öğrencilerin beklenti ve isteklerini yönetim organlarına iletmek ve öğrencilerin eğitim-öğretim konusundaki kararlara katılımını sağlamak amacıyla Öğrenci Konsey Başkanlığı ve Öğrenci Senatosu oluşturulmuştur.

SOSYAL HİZMETLER BİRİMİ

Yeniliklere açık dinamik bir yapıya sahip olan Uşak Üniversitesi, birimlerde profesyonel meslek elemanı istihdamına önem vererek bu uygulamaları kurumsal anlamda yürümektedir. Sosyal hizmet uzmanı eşliğinde; öğrencilerin okul hayatlarından, aile / arkadaş ilişkilerinden, çevresel ya da kendi benliklerinden kaynaklanan sorunların çözümünde, sosyal hizmet mesleğinin yöntem ve teknikleri kullanılarak hizmetler üretilmektedir.

Öğrencilerinin yaşam kalitesini arttırmak amacıyla kişi, kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde ve ülke koşullarını dikkate alarak koruyucu, önleyici, rehabilite edici sosyal hizmetler sunmaktadır. Sosyal Hizmet Birimi öğrencilerin güçlü ve bağımsız bireyler olmasına yardımcı olmak için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı olarak hizmet vermektedir.

Dezavantajlı konumda olan, yoksulluk, engellilik, şiddet, istismar, alkol madde kullanımı, sosyal dışlanma, aile sorunları, sağlık sorunları, suça yönelim ve buna benzer sosyal işlevselliği olumsuz etkileyen konularda sorun yaşayan öğrencilerimiz desteklenmektedir. Hizmet sürecinde insan haklarına duyarlılık, ayrımcı olmamak, gizlilik, toplumsal duyarlılık gibi etik ilke ve sorumluluklar doğrultusunda hareket edilmektedir.

Sosyal hizmet biriminde neler yapıyoruz ?

* Her eğitim-öğretim yılı başında oryantasyon çalışmaları

* Bireysel sosyal hizmet danışmanlığı

* Sosyal sorumluluk projeleri

* Yemek bursu

* Kısmi zamanlı çalışma

 

ŞEHİT ÖMER HALİSDEMİR SPOR KOMPLEKSİ

2012 yılında hizmete giren Şehit Ömer Halisdemir Spor Merkezinde 2000 kişilik Fifa Basketbol Sahası, Fitnes Salonu, Masaj Salonu, Dans Salonu, Buhar Odası, Savuna ve Soyunma Odaları bulunmaktadır. Aynı zamanda Spor Merkezimize bağlı Tenis Kortu ve Halı Saha bulunmaktadır. Şehit Ömer Halisdemir Spor Merkezinde yıl içerisinde çeşitli etkinlikler (Yüzme, Fitnes vb.) ve kurslar düzenlenmektedir. Spor Bilimleri Fakültesi’nin uygulamalı yapılan dersleri (Basketbol, Tenis. Yüzme vb.) Spor Merkezimizde yapılmaktadır.

 

PROF. DR. FUAT SEZGİN KÜTÜPHANESİ 

Uşak Üniversitesi Prof. Dr. Fuat SEZGİN Kütüphanesi, üniversite bünyesindeki fakülte, enstitü, yüksekokul, meslek yüksekokulu ve araştırma merkezlerinin öğrenci ve personellerinin; eğitim, öğretim, araştırma ve boş zamanlarını değerlendirmeleri, üniversitemizin eğitim öğretim ve araştırma faaliyetlerini desteklemek için ihtiyaç duyulan her türlü bilgi ve belgeyi sağlamak, düzenlemek ve hizmete sunmak amacıyla kurulmuştur. Prof. Dr. Fuat SEZGİN Kütüphanesi, 21. Yüzyılı yakalamış ulusal ve uluslararası bilgi merkezleri arasında öncü bir bilgi merkezi olabilme vizyonuna uygun olarak faaliyetlerini sürdürmektedir.

Prof. Dr. Fuat SEZGİN Kütüphanesinin kitap koleksiyonu şu an itibariyle;   87.094   adet basılı kitap,  4.819   adet basılı dergi,  2.034  adet basılı tez bulunmaktadır. Abone olunan elektronik veri tabanı sayısı ise 56’dır. Abone olunan ve açık erişim kaynaklarından sağlanan;  107.043.888 dergi makalesi, 9.666.819 elektronik kitap, 7,1 milyon e-tez, 381.774 elektronik dergi bulunmaktadır.

Prof. Dr. Fuat SEZGİN Kütüphanesi, Library of Congress Sınıflama Sistemi kullanılmakta ve kitaplar açık raf sistemine uygun olarak kullanıcıların hizmetine sunulmaktadır. Kütüphanede mevcut bütün materyallere erişimin sağlanması için söz konusu materyaller "(YORDAMBT 19.2) YORDAM Kütüphane Bilgi - Belge ve Digital Arşiv Otomasyon Programı" adlı program kullanılarak elektronik ortama aktarılmış ve Internet üzerinde de kullanıcıların hizmetine sunulmuş olup, https://kutuphane.usak.edu.tr adresli web sayfamızdan Online katalog Tarama, http://katalog.usak.edu.tr/vetisbt adresinden de Kampüs Dışı Erişim hizmetleri verilmektedir.

Uşak Üniversitesi Prof. Dr. Fuat Sezgin Kütüphanesi, Erişilebilirlik Belgesi ve Bayrağına sahiptir.

 

 

RECEP TAYYİP ERDOĞAN KONGRE VE KÜLTÜR MERKEZİ

Recep Tayyip Erdoğan Kongre ve Kültür Merkezi, Üniversitemiz ve Uşak’ın kültürel etkinliklerine ev sahipliği yapmaktadır. Opera, bale, konser, tiyatro, kongre gibi etkinliklere imkân sağlayan 1042 kişilik kongre merkezimiz, iki bodrum kat da dâhil olmak üzere dört katlıdır. Recep Tayyip Erdoğan Kongre ve Kültür Merkezi Büyük Salonda 1042 adet koltuk bulunmakta olup bunun 876 adedi alt salonda, 166 adedi balkon kısmında bulunmaktadır. Sahnenin kullanılan alanı yaklaşık olarak 256m² olup sağ ve solda bulunan bölgelerle birlikte toplamda 557 m²'dir.

 

BİLİMSEL ANALİZ VE TEKNOLOJİK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 

Uşak Üniversitesi Bilimsel Analiz ve Teknolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi, uluslararası kalite standartlarında hizmet anlayışı ile sektörde öncü uygulamalarla fark yaratan; etik ilkelerden asla ödün vermeden seçkin kadrosu ile bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden gerek akademik çalışmalarda, gerekse sanayi-üniversite işbirliğinde dünya markası olmak için kurulmuş bir uygulama ve araştırma merkezidir.

Merkezimizin Öne Çıkan Yönleri

* Çevre Bakanlığı Yetki Belgesi ile fabrika ve organize sanayi bölgelerinin atık su analizi yapılmaktadır.

* Atık su ve tekstil analizleri için uluslararası geçerliliği olan yeterlilik düzeyine sahiptir.* Sahip olunan cihaz çeşitliliği ile birçok bilim dalına hitap etmektedir.

* Talep edilen farklı analizler için yöntemler ve metotlar geliştirilmektedir.

* Gerek akademik ve gerekse özel sektör anlamında mevcut bilgi birikimi doğrultusunda danışmanlık ve yönlendirme yapılmaktadır.

 

ULUSLARARASI ÖĞRENCİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Uşak Üniversitesi Uluslararası Öğrenci birimi, üniversitemiz Uluslararası İlişkiler Genel Koordinatörlüğü çatısı altında, Üniversitenin uluslararası öğrencilerle ilişkilerini sağlamak, yürütmek, geliştirmek ve bu kapsamda yapılacak faaliyetleri koordine etmek amacıyla oluşturulmuş bir birimdir.

Üniversitemizde öğrenim görmek için başvuran veya kayıt olacak öğrenciler ile öğrenimini sürdüren öğrencilere yardımcı olmak, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ve Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile işbirliği yaparak uluslararası öğrencilerin başvuruları, kayıtları ve sağlık sigortaları ile ilgili tedbirleri alarak, rehberlik hizmetleri yürütülmektedir. Üniversitemiz Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü ile işbirliği yaparak yurtdışından gelecek öğrencilerin Üniversitemizi tercih etmesine imkân sağlamak üzere Üniversitemizi tanıtıcı yazılı ve görsel materyaller (CD, broşür ve katalog) hazırlanmaktadır. Üniversitemizi tanıtmak amacıyla yurt içi ve yurtdışında düzenlenen toplantılara, eğitim fuarlarına katılarak çeşitli organizasyonlar düzenlenmektedir. Avrupa Birliği programları da dâhil olmak üzere, yurtdışındaki üniversiteler, üniversitelere bağlı birimler, araştırma merkezleri ve benzeri kurumlarla ikili ve çok taraflı işbirliği kurmak, bu birimlerle değişim programları ve ortak projeler gerçekleştirilerek, eğitimle ilgili faaliyetler düzenlenmektedir. Üniversitemizin ve faaliyetlerinin yurtdışında daha iyi tanınması ve üniversitemizde öğrenim gören uluslararası öğrenci sayısının artırılması için gerekli stratejileri belirlemek, üniversitemizdeki uluslararası öğrencilerin ihtiyaçlarını tespit etmek ve bunların karşılanması için gerekli eşgüdüm çalışmalarını yapmak; bu öğrencilerin üniversitemize ve çevreye uyumunu sağlamak için tanıtım programları da dâhil olmak üzere programlar yapılarak çeşitli faaliyetler düzenlenmektedir. Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü olarak öğrencilerin üniversitedeki çalışmalarını kolaylaştırmak için gerekli stratejiyi saptayıp uygulanmasını sağlayarak, web sayfası ve e-posta, sosyal medya gibi yeni teknolojileri kullanarak, üniversitemizdeki eğitim ve öğrenimle ilgili fırsatların uluslararası öğrencilere duyurulması ve tanıtımı sağlanmaktadır. Ayrıca üniversitemizde öğrenim gören veya görmek isteyen öğrencilere yönelik yurt içinde ve yurt dışında çeşitli kurslar ve etkinlikler düzenlenmektedir.

 

ERASMUS İMKANLARI

Üniversitemiz Uluslararası İlişkiler Genel Koordinatörlüğü, 20 Mayıs 2008 tarihinde Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi (EUC-Extended University Charter) almaya hak kazanmıştır.Uluslararası İlişkiler Ofisi, 2008-2009 akademik yılından itibaren Avrupa Yüksek Öğretim Alanındaki (EHEA) yükseköğretim kurumları ile Hayat Boyu Öğrenme Programı (Lifelong Learning Programme) kapsamında ikili anlaşmalar imzalamış ve öğrencilerimize/personelimize yurtdışında işbirliği içinde olduğumuz kurumlarda eğitim, araştırma ve staj programlarına katılma konusunda destek verme ve bu süreçleri yönetme misyonunu üstlenmiştir.

Erasmus değişim programı ile yurtdışında deneyim kazanan öğrencilerimiz ve personelimiz yurt dışı tecrübesi edinmenin yanı sıra iş dünyasında da ciddi bir avantaj kazanmakta ve yabancı dil yeterliliklerini arttırarak özgeçmişlerini iş platformlarında daha çekici hale getirmektedirler.

Kuruluşundan bu yana beş yüzden fazla öğrenci ve iki yüzden fazla personeli yurtdışı eğitim, araştırma ve staj imkânlarıyla buluşturan Uluslararası İlişkiler Genel Koordinatörlüğü’nün Almanya, İtalya, İspanya, Rusya gibi ülkeler başta olmak üzere 26 ülkeden 110 üniversite ile anlaşması bulunmaktadır ve her geçen gün bu anlaşmalara yenileri eklenmektedir. Son yıllarda Uluslararası İlişkiler Ofisi bünyesinde yürütülen proje sayısındaki artış sebebiyle yıllık ortalama 90 öğrenci ve 40 personel uluslararası hareketlilik imkanlarından faydalanabilmektedir.

Yurt içinde ve yurt dışında birçok üniversite ile ortak projeler yürüten Uşak Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi, ülkemizdeki gençlere Avrupa fırsatları hakkında bilgi sağlayan Avrupa Bilgi Ağı, yani “EURODESK” Temas Noktası olarak da akredite edilmiştir.

MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI İMKANLARI

Mevlana Değişim Programı, yurt içinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurtdışında eğitim veren yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim elemanı değişimine olanak tanıyan bir programdır.

Değişim programına katılarak anlaşmamız olan yükseköğretim kurumlarında eğitim almak isteyen öğrenciler en az bir en fazla iki dönem bu programdan yararlanabilirler. Benzer şekilde anlaşmamız bulunan yükseköğretim kurumlarındaki öğrenciler de üniversitemize program kapsamında gelerek eğitim-öğretim faaliyetlerine katılabilirler. Öğrencilerin yanı sıra, anlaşmamız olan yükseköğretim kurumlarında görev yapan öğretim elemanları da program kapsamında ziyaretçi öğretim elemanı olarak üniversitemize gelebilirler. Bu değişim faaliyetinde üniversitemizde seminerler verip bilimsel faaliyetlerde bulunmak üzere en az iki hafta en fazla üç ay süreyle Mevlana Değişim Programından yararlanabilirler.

Üniversitemizin 19 ülkeden toplam 46 yükseköğretim kurumu ile Mevlana Değişim Programı Protokolü bulunmaktadır. Ayrıca Mevlana Değişim Programı Protokolüne ek olarak imzalanan ikili işbirliği protokolleri kapsamında Japonya Teikyo Üniversitesi ile 2016-2017 akademik yılından itibaren her yıl düzenli olarak karşılıklı öğrenci ve öğretim elemanı değişimi gerçekleştirilmektedir.

FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMLARI İMKANLARI

Farabi Değişim Programı yurt içerisinde bulunan yükseköğretim kurumları arasında imzalanan ve öğrenci değişimine olanak sağlayan değişim programı olup üniversite ve yüksek teknoloji enstitüleri bünyesinde yürütülmektedir. Bu değişim programı ile öğrencilerimiz bir veya iki yarıyıl süresince kendi eğitim aldıkları yükseköğretim kurumlarının dışında yurt içinde örgün öğrenim veren bir yükseköğretim kurumunda eğitim ve öğretim faaliyetlerine devam edebilmektedirler. Bu değişim hareketliliği ön lisans düzeyinden doktora düzeyine kadar tüm öğrencilere açıktır. Programa, ön lisans ve lisans eğitimi veren programlara kayıtlı hazırlık ve birinci sınıf öğrencileri ile bilimsel hazırlık eğitimi alan ve/veya ilk yarıyıl eğitimini tamamlamamış yüksek lisans ve doktora öğrencileri başvuramazlar. Ön lisans ve lisans öğrencileri için programa katılabilmeleri için gereken asgari ağırlıklı not ortalaması 4,00 üzerinden 2,00 iken yüksek lisans ve doktora öğrencileri için asgari ağırlıklı not ortalaması 4,00 üzerinden 2,50’dir. Her bir öğrencinin eğitim hayatı boyunca aynı öğrenim düzeyinde yalnızca bir defaya mahsus bu programdan yararlanma hakkı bulunmaktadır.

Farabi Değişim Programı ile bu programa katılan öğrencileri farklı bir akademik çevre ile tanıştırarak onların eğitim-öğretim hayatlarına, akademik çalışmalarına, sosyal gelişim süreçlerine ve kariyer planlamalarına olumlu katkılar sağlamak hedeflenmektedir. Bu bağlamda değişime katılan öğrencilere değişim süresine bakılmaksızın (Güz yarıyılı ya da Güz+Bahar yarıyılı) 4 ay süreyle karşılıksız burs ödemesi yapılmaktadır. Bu burslar, öğrencilerin diğer burs veya kredi olanaklarından faydalanmasına engel teşkil etmemektedir.

Değişime katılabilecek öğrenci sayısı ise üniversiteler arasında yapılan Farabi Değişim Programı Protokolleri ve ilgili akademik birimlerin kararları çerçevesinde belirlenmektedir. Değişime katılmaya hak kazanan öğrenciler, esasen kayıtlı bulundukları yükseköğretim kurumlarına zorunlu olarak yaptıkları ödemeler (öğrenci katkı payları gibi) var ise bu ödemeleri kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumlarına yapmaya devam ederler. Ancak değişim programı çerçevesinde eğitim aldıkları yükseköğretim kurumuna bu bağlamda herhangi bir ödemede bulunmazlar.

Uşak Üniversitesi Farabi Değişim Programına yılda ortalama 20 değişim öğrencisi kabul edilmiş, 32 değişim öğrencisi de bu değişim programı kapsamında diğer yükseköğretim kurumlarına gönderilmiştir. Üniversitemizin 79 yükseköğretim kurumu ile Farabi Değişim Programı Protokolü bulunmaktadır.

 

ENGELSİZ BİRİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Engelsiz Birim Koordinatörlüğü Üniversitemizde öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilerimiz için eğitimde erişilebilirlik ve fiziksel erişilebilirlik noktasında gerektiğinde ilgili diğer birimlerden destek alarak öğrencilerimize erişilebilirlik sağlama görevi üstlenmektedir.

Engelsiz Birim Koordinatörlüğü her eğitim öğretim yılı güz yarıyılı başlangıcında Üniversitemizde öğrenim görmeye hak kazanmış yeni öğrencilerimizle tanışmak ve kayıtlı öğrencilerimizle de dilek, şikayet ve önerilerini dinlemek ve birlikte vakit geçirmek için oryantasyon toplantıları yapmaktadır.

Engelsiz Birim Koordinatörlüğü, sadece özel gereksinimli öğrencilerimize değil Üniversitemize kayıt yaptıran tüm öğrencilerimizin birimimizden haberdar olması, gerektiğinde özel gereksinimli arkadaşlarını yönlendirebilmeleri noktasında destek almak için tüm üniversiteye yönelik oryantasyon programlarına da katılarak birimimizi tanıtmaya çalışmaktadır.

Engelsiz Birim Koordinatörlüğü her fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokullarında bulunan özel gereksinimli/engelli öğrenci danışmanları ile iş birliği içerisinde, özellikle eğitimde erişilebilirlik noktasında desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerimiz için Üniversitemiz “Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Fırsat Eşitliği Yönergesi” doğrultusunda uygulamalar yapılmasını sağlamaktadır.

Üniversitemize yeni kayıt yaptıran veya kayıtlı öğrencilerimiz eğitimde erişilebilirlik noktasında gereksinimlerine ilişkin danışmanlarıyla her güz veya bahar yarıyılının başında (kayıt haftasında) iletişime geçerek taleplerini bize iletebilirler. Danışmanlar ve birimimizce incelenen taleplerin uygun görülmesi durumunda öğrencilerimize gerekli destekleri sunmayı hedefliyoruz.

Üniversitemizde yıl içinde özellikle 3 Aralık Dünya Engelliler Günü ve 10-16 Mayıs Engelliler Farkındalık Haftasında özel gereksinimli bireylere yönelik farkındalığı artırma etkinlikleri gerçekleştiriyoruz.

Bu etkinliklere özel gereksinimli öğrencilerimizin katkı sağlaması ve bizimle birlikte rol alması farkındalığı artırma yönünde bize büyük destek sağlayacaktır. Bu nedenle özel gereksinimli öğrencilerimizin bizimle sürekli irtibatta, iletişimde olmalarını arzu ediyor ve beraber çalışmalar yapmayı hedefliyoruz.

YÖK tarafından 2019 yılında düzenlenen “Engelsiz Üniversite Ödülleri” kapsamında, ilk kez başvuru yapan Uşak Üniversitesi, eğitimde eerişilebilirlik kategorisinde 3 yeşil bayrak ödülü kazandı. 2020 Engelsiz Üniversite Ödüllerinde sosyal kültürel faaliyetlerde erişilebilirlik kategorisinde 4 mavi bayrak ödülü kazandık. 2021 Engelsiz Üniversite Ödüllerinde 1 turuncu 4 yeşil bayrak kazandık. 2022 yılında 3 ‘Mekanda Erişilebilirlik’ ödülü, 4 ‘Eğitimde Erişilebilirlik’ ödülü olmak üzere toplam 7 bayrak ödülü ve 5 mekanda erişim ödül adaylığı aldı. 2023 yılında ise 1 turuncu 5 yeşil bayrak ödülü kazandık.

 

DERİ, TEKSTİL VE SERAMİK (DTS) TASARIM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Uşak Üniversitesi, Yükseköğretim Kurulu ve T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı tarafından Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması projesi kapsamında 2016 yılında ihtisaslaşmasına karar verilen 5 üniversiteden biridir. Uşak Üniversitesi’nin 3 önemli sanayi dalı olan Deri, Tekstil ve Seramik alanında ihtisaslaşmasına karar verildikten sonra ilgili alanlarda kamu kurumları ve sanayi kuruluşlarına tasarım ve Ar - Ge ihtiyaçlarının karşılanması için 2018 yılı sonunda Uşak Üniversitesi bünyesinde Deri, Tekstil ve Seramik Tasarım Uygulama ve Araştırma Merkezi kurulmuştur.

Merkezimizde temel olarak;
* Deri, Tekstil ve Seramik alanlarında tasarım desteği,
* Tasarımcı yetiştirme eğitim programları,
* Ar-Ge ve teknik destek,
* Danışmanlık hizmetleri verilmektedir.


Öncelikli olarak sanayicilerin kalkınmasını odak noktasına alan merkezimiz özellikle sanayi tecrübesine sahip tecrübeli personeli ve teknik altyapısı ile sanayici istek ve beklentilerini aşarak çalışmalar gerçekleştirmektedir. Merkezimiz, müşteri ve sonuç odaklı projelerle, paydaşlarımızla birlikte geliştirilen projelerle, ithalatı azaltan, istihdamı arttıran, sanayicimizin katma değerli ürün üretmesine yardımcı olması hedefleriyle çalışmaktadır. Merkezimiz sadece ulusal şirketlerle değil uluslararası kurum ve kuruluşlarla da iş birliği içerisinde çalışmalarını sürdürmektedir. Bu kapsamda 220’nin üzerinde özel ve kamu kurumu ile görüşmeler yapılmış ve birçoğu ile aktif olarak çalışmalarına devam etmektedir. Şu ana kadar 23 protokol imzalanmış, 1000’in üzerinde tasarım faaliyeti gerçekleştirilmiştir. Merkezimizde yapılan tasarımlar ulusal ve uluslararası fuarlarda sergilenmekte, firmaların kataloglarında ve kreasyonlarında yer almaktadır. Merkezimizde yapılan tasarımlar sayesinde bölge firmaları başta olmak üzere şirketlerin yurtdışından aldıkları tasarımlar artık merkezimizden sağlanmaktadır. Bu sayede ithalat azaltılmıştır ve firmaların ihracat kapasitelerinin arttırılmasına yardımcı olunmaktadır. Merkezimiz sanayi ile çalışarak üniversite sanayi iş birliği noktasında üniversitemizin yüzü olmuştur ve olmaya devam edecektir. Ayrıca Üniversitemizde bulunan öğrencileri gelişimine katkı sağlamak için workshoplar, öğrenci eğitimleri, firma temsilcisi-öğrenci buluşması, staj imkanları gibi konularda da çalışma yapılmaktadır

Adı Bir Şehir, Hedefi Dünya…

DTS Tasarım Merkezimiz, kamu kurumlarının özel kıyafetlerini tasarlamaktadır. Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri, Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi (UMKE), Orman Genel Müdürlüğü Orman Zararlılarıyla Mücadele Dairesi Başkanlığı, Havelsan tişört tasarımı ve Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi (PTT) ve AFAD personel kıyafetlerinin tasarlanması ve teknik özelliklerinin belirlenmesi çalışmalarını yürütüyoruz.

 

TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (UTTO) 

Uşak Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi (UTTO), Uşak Üniversitesi’nde geliştirilen akademik bilgi ve yeni teknolojileri, sanayinin ihtiyaçlarını karşılamak, katma değeri yüksek ürünler geliştirilmesini sağlamak, bölgemizin sahip olduğu potansiyeli harekete geçirmek ve ülkemizin ulusal kalkınmasına katkı sağlamak amacıyla sanayiye sunmaktadır.

Uşak Üniversitesi’nin teknoloji transfer ara yüzü olarak hizmet vermek amacıyla kurulan UTTO, “Bilgi’yi sanayi ile buluşturmayı ve ticarileştirmeyi” hedeflemektedir.

UTTO, akademik birikime dayalı olarak üretilen bilginin iş dünyasında özellikle sanayide kullanılması, ulusal ve uluslararası finansal destek programlarından yararlanılması, üretilen bilginin ticari ürüne dönüşmesi, fikri ve sınai mülkiyet haklarının yönetilmesi ve girişimciliğin desteklenmesi amacıyla 2016 yılında kurularak bölgemizin kalkınması yönünde faaliyetlerini yürütmektedir.

Uşak Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi bünyesinde Proje Destek Birimi, Kamu–Üniversite–Sanayi İşbirliği(KÜSİ) Birimi, Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları Birimi ve Girişimcilik ve Şirketleşme Birimini bulundurarak faaliyetlerini yürütmektedir.

UTTO olarak, iş fikri ve projesi olan, kariyer planlaması yapan ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine; yazılmış projelerinin kontrolü, proje fikirlerinin hayata geçirilmesi, ulusal ve uluslararası burs imkânlarıyla ilgili bilgilendirme verilmektedir.Girişimcilik eğitimleri verilmekte, fikirlerini ticarileştirmek isteyen öğrencilere mentor desteği verilmekte, şirketleşme süreçleriyle ilgili bilgi verilmekte ve yatırımcıyla bir araya gelmelerine yardımcı olunmaktadır.Kurulan şirketlerin kalıcılığını sağlamak adına markalaşmaya yönlendirme yapılmakta ve markalaşmayla ilgili eğitimler verilmektedir.Patent, faydalı model, marka ve endüstriyel tasarım tescili konularında danışmanlık yapılmaktadır.

UTTO’ya bağlı olarak Zafer Kalkınma Ajansı Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı  (SOGEP) kapsamında fonlanan US-TECH Nitelikli İstihdam Merkezi projesi 2021 yılında kabul olmuş ve 2022 yılında merkez faaliyete geçmiştir. Merkez biri eğitim atölyesi diğeri prototip atölyesi olmak üzere iki atölyeden oluşmaktadır. Merkezde eğitim gören öğrenciler e-ticaret, dış-ticaret, ar-ge ve inovasyon, uluslararası iş becerileri gibi teorik derslerin yanında, prototip atölyesinde 3 boyutlu yazıcı, CNC, lazer kesici, dokuma tezgahı, hidrolik pres, elektronik ve robotik ekipmanları gibi farklı cihazları kullanma ve bunlarda prototipler oluşturabilme fırsatı yakalamaktadırlar.  Uşak Üniversitesi’nde eğitim gören mezuniyet aşamasında ya da Uşak Üniversitesi mezunu  yerli ve yabancı uyruklu öğrenciler Us-Tech Nitelikli İstihdam Merkezi’nde eğitimlerini tamamladıktan sonra Uşak ilinde başta deri, tekstil, seramik olmak üzere inşaat, maden, malzeme ve gıda sektörlerinde faaliyet gösteren firmalarda istihdam edilmesi,  sanayi ve iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde iş becerilerinin artırılması US-TECH Nitelikli İstihdam Merkezi’nin  kuruluş amacını oluşturmaktadır. Bu hedef doğrultusunda, Uşak Organize Sanayi Bölgesi (UOSB), Uşak Ticaret ve Sanayi Odası (UTSO), Uşak Deri Karma Organize Sanayi Bölgesi (UKOSB) ve Zafer Teknopark A.Ş. proje ortakları olup, sanayi ile yapılan ikili işbirlikleriyle şu anda Us-Tech Nitelikli İstihdam Merkezi’nin 16 istirakçi firması mevcuttur ve protokoller arttırılmaya devam etmektedir. Nitelikli öğrencilerimizin Uşak ilinde istihdam edilmesi ve Uşak ilinde kalarak kentimize katkı sağlamaları en temel gayemizdir.

BİGG-USTECH Projesi ile TÜBİTAK Girişimcilik Destek Programı Uygulayıcı Kuruluşu Olduk

Bölgemiz girişimci potansiyelinin yüksek olduğu bir bölgedir. Uşak Üniversitesi TÜBİTAK tarafından kabul edilen 1601 projesi kapsamında TR33 Bölgesindeki tek yürütücü BİGG Uygulayıcı Kuruluş olmaya hak kazanmıştır. Uşak Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisinin yürütücü olduğu BİGG USTECH Projesinin, proje ortakları Afyon Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi ve Zafer Teknopark'tır. BİGG-USTECH projesi kapsamında, girişimci adaylarının iş fikirlerini; eğitimler, mentorluk destekleri, B2B görüşmeler ile iş planına dönüştürme süreçlerinde destek verilmektedir. Girişimcilere projelerini geliştirme ve fikirden ürüne giden süreçlerinde her aşamada destek olarak bölgedeki inovatif ve girişimci ekosistemi canlandırılmaktadır. Proje süresince önceliği bölge girişimcileri olmak üzere ulusal çapta teknoloji tabanlı girişim ve fikirlerin TÜBİTAK 1512 Projesi alması için proje süreçlerinde gerekli tüm desteği vermektedir.

Uşak Üniversitesi “Gençler Çalışıyor, Uşak Gelişiyor Projesi” ile Uşak’ta Gençlere

Mesleki Eğitim Veriyoruz... Uşak Üniversitesi olarak ‘Youth Are Working Uşak is Developing’ isimli 317 bin 147 avroluk Avrupa Birliği projesi sayesinde istihdamda veya eğitimde olmayan gençlere, mesleki eğitim vererek mesleki yeterlilikleri arttırılarak, bölgedeki işletmelerde istihdamı sağlanıp, sosyal paydaşlar arasında sürdürülebilir iş birliğini geliştirerek gençlerin istihdamı konusunda kamu bilincine katkı sağlamayı hedefliyoruz. Proje kapsamında şu ana kadar 50 kişinin eğitimleri tamamlanıp bireysel eylem planlarının hazırlanması sürecine geçilmiştir. 50 kursiyere daha eğitim verilmesi için hazırlıklar devam etmektedir.

 

UŞAK OSB TEKNOPARK 

Teknopark, bilgi birikimine dayalı, katma değeri yüksek ürün ve hizmetlerin üretilmesini sağlayan, destek ve mentörlük hizmetleri sunan; nitelikli ofis imkanıyla inovasyona dayalı,firmaların tek çatı altında bulunduğu bir ekosistemdir.

Teknoparkın amacı üniversite-sanayi işbirliği faaliyetlerinin artırılması, daha etkin kullanılması ile yenilikçi, katma değeri yüksek ürün ve hizmetlerin üretilmesine teşvik edilmesidir. Üniversitenin gelişmiş bilgi birikimi ve alt yapısının girişimciler ile doğrudan sanayi içeresindeki ekosistemle buluşturulması ve bölge ekonomisinin kalkındırılması hedeflenmektedir.

Uşak OSB Teknopark, öğrencilerimize ve akademisyenlerimize kuluçka / önkuluçka imkanları sağlamaktadır. Bunun yanında, teknoparkın en önemli avantajları arasında yer alan vergisiz bölge avantajı ile; kurumlar vergisi istisnası, personel gelir vergisi istisnası(Ar-ge), damga vergisi istisnası, gümrük vergisi istisnası, KDV istisnası(yazılım tabanlı), Ar - ge makine ve ekipman KDV istisnası sağlanmaktadır. SGK Prim Desteği, Ar - ge personel lisansüstü eğitim izni, destek hizmetlerine erişim kolaylığı,bölge dışı çalışma izni, kümelenme ve işbirliği olanakları ve akademisyenlere yönelik girişim faaliyetleri kolaylığı teknoparkın diğer avantajları arasında yer almaktadır.

Zafer Teknoloji Geliştirme Bölgesi Uşak Yerleşkesi, Uşak Organize Sanayi Bölgesi’nin (UOSB) içinde yer almaktadır. Kısa sürede kapasiteye yakın proje talebi alan UŞAK OSB Teknoparkımıza başvuran projelerin sektörlere göre dağılımına bakıldığında;

Savunma Sanayi, Nano Teknoloji, Bio Genetik, Yenilenebilir Enerji, RobotikYazılım, Ev Otomasyon Sistemleri, Kimya, Deri, Tekstil, Seramik, Block Chain Teknolojileri, Gıda, Makine, Diş ve Ağız Sağlığı, Otomobil, Madencilik, Medikal ve Sağlık alanından firmalar olduğu görülmektedir. 

 

MEZUNLAR OFİSİ VE KARİYER GELİŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Mezunlar Ofisi ve Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğü öğrencileri iş yaşamına hazırlanan öğrencilerin amaçladıkları kariyer hedeflerine ulaşabilmesi için danışmanlık hizmeti veren bir kurumdur.

Koordinatörlüğümüz kariyer geliştirme ve iş/staj imkânları odaklı seminer, konferans, fuar ve eğitimler ile mezun adayı öğrencilerimiz için iş dünyasına hazırlık aşamasında destek sağlamakta ve "kariyer.usak.edu.tr” adresinde her ay düzenli olarak yayımlanan iş ve staj imkânları duyuruları öğrencilere sunulmaktadır. Koordinatörlüğümüz çağımızın en önemli olgularından biri olan dijitalleşmeyi de ön planda tutarak resmi sosyal medya hesaplarını da @kariyerusak (Instagram, LinkedIn) kullanıcı adı ile aktif olarak kullanmaktadır. Tarafımızca düzenlenen etkinliklere ek olarak devlet ve özel kurumlarda yayımlanan iş/staj duyurularını da aynı zamanda bu sosyal medya hesaplarımızda öğrencilerimiz ve takipçilerimiz ile paylaşmaktayız.

Mezunlar ofisi ve Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğü olarak Uşak şehrindeki ve bölgemizdeki TEKNOPARK, İŞKUR, UTSO, Zafer Kalkınma Ajansı ve çeşitli firmalarla aktif iletişim içerisinde etkinlikler gerçekleştirmekteyiz. 2021 Kasım ayında ilkini gerçekleştirdiğimiz ve her yıl düzenli olarak gerçekleştirmeyi hedeflediğimiz “Kariyer Günleri” etkinliğimizde işveren ve öğrencinin temas halinde olması ve iş başvuru mülakatları gerçekleştirmeleri için öğrenci ve işverenleri bir araya getirmekteyiz. Buna ek olarak, 2019’da ve 2022’de İzmir’de Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi koordinatörlüğünde bölgemizdeki paydaş üniversitelerin ev sahipliğinde düzenlenen “Ege Kariyer Fuarı’na üniversitemizden çok sayıda öğrencinin katılımını/ulaşımını sağlayarak öğrencilerimizi bölgemizdeki işverenlerle buluşturduk. İlimizin dışında bölgesel kalkınma projeleri kapsamında mezun ve mezun adaylarının iş imkânlarını değerlendirebilmesi açısından gerçekleştirilen etkinlik ve projelere okulumuzun ve dolayısıyla öğrencilerimizin katılımlarını bölgemiz kalkınma ajansıyla çalışmaktayız. Öğrencilerimizin bölgesel fırsatlara ek olarak uluslararası iş fırsatlarını da en iyi şekilde değerlendirmeleri için Yetenekkapısı, Kariyerkapısı, Linkedln ve Kariyer.net gibi iş ve staj başvurusu odaklı platformların nasıl ‘etkili’ kullanılabileceğine ilişkin eğitimler düzenleyerek öğrencilerimizi gelecek kariyer deneyimlerine hazırlıyoruz.

 

UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZLERİMİZ

Üniversite ve çevresindeki sanayi kurumları, ticaret odaları ve organize sanayi bölgeleri arasında bilim ve teknoloji alanında işbirliğinde olan üniversitemiz TÜBİTAK ve benzeri kurumlar ile Avrupa Birliği projeleri gibi araştırma alanlarında üniversiteler ve araştırma merkezleriyle işbirliği ve ortaklıklar yapmaktadır.

1- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi

2- Sürekli Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi

3- Avrupa Birliği Eğitim, Araştırma ve Uygulama Merkezi

4- Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi

5- Halı Uygulama ve Araştırma Merkezi

6- Bilimsel Analiz ve Teknolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi

7- Türk Dünyası Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi

8- Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi

9- İslam Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi

10- Bankacılık ve Sigortacılık Uygulama ve Araştırma Merkezi

11- Deprem Uygulama ve Araştırma Merkezi

12- Enerji, Çevre ve Sürdürülebilirlik Uygulama ve Araştırma Merkezi

13- Sağlık Hizmetleri Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

14- Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi

15- Tarımsal ve Doğa Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi

16- Lidya Bölgesi Arkeoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi

17- Deri Tekstil ve Seramik Tasarım Uygulama ve Araştırma Merkezi

18- Endüstriyel Kenevir Uygulama ve Araştırma Merkezi

19- Göç Araştırmaları ve Siyaset Uygulama ve Araştırma Merkezi

20- Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

21- Sivil Toplum Çalışmaları Uygulama Araştırma Merkezi